1 Ekim 2013 Salı

Burda Haziran 2013

Selam kızlar yine bir Burda dergisi sonucu işe karşınızdayım :) Haziran 2013 117 numaralı elbise .
Busefer tek tek yapım aşamalrı ile anlatacağım.
Ama  gercekten cok hos bir elbise kalıpta cok güzel ve dikimi kolay hadi gelin bakalım.


 İlk olarak yukarıda ki resimde ki gibi kalıpları kumaşa yerleştiriyoruz.Kenarlarını terzi sabunu ile çizdikten sonra teğelliyoruz. Ardından dikiş paylarını da bırakarak kumaşımızı kesiyoruz.


 Parçalar çıktıktan sonra ilk işlem olarak yan parçaları birleştirip dikiyoruz.Yanlarda pensi olmadığından bu parçalardan vermiş göğüs ayarlarını bu sebepten dikerken biraz sıkıntı yaşıyabirsiniz ama parçaları iyi yerleştirdiğiniz de sizde farkediceksiniz çok temiz bir dikiş olucak.




Yukarıdaki resimde de yan parçaların arkadan dikilmiş halini ve önden duruşunu görüceksiniz.Aynı işlemi ön ve arka olarak hem sağ hemde sol tarafa yapıyorsunuz.

.

Buda yan parçalarının dikildikten sonra ki görünümü .


 Gelelim yakalara :) yaka parçasını görünce ilk olarak şaşırdım çünü bu tarz bir yaka bilmiyordum ee malum bende daha çok yeni bir çekirgeyim birlikte öğreniyoruz işte:) Tersten yakasını dikiyoruz fakat omuzları dikmiyoruz yaka ve kol ağızlaını dikiyoruz ve içe çeviriyoruz.Ters düz ediyoruz omuzlarıda dısarı çıkartıyoruz alt daki resimde daha net görebilirsiniz.Ben iğneledimki açık bir şekilde belli olsun diye.




 Aynı burda gösterildiği gibi omuz paylarını dikmiyoruz.Yaka bittikten sonra ön ve arka parçaları ilk olarak omuzlarından daha sonrada yanlarından birleştiriyoruz.


Ardından yaka kol kenarlarına üsten dikiş geçiyoruz.


Veee elbisemiz hazırrr.Güle Güle giyin diyelim ozaman başka ne denir ki :)

2 yorum:

  1. Yaa ben işte o üçgen gelişleri güzel kapatamıyorum hala diye bir türlü elimi atamıyordum bu kalıba. Ne zamandır elim gidip gidip bırakıyordum. Siz anlatınca o kadar da zor değilmiş gibi geldi bir an.... Güzel bir ilham oldu. Teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  2. Bende ilk defa denedım ama gerçektende göründüğü kadar zor değilmiş...
    İşe yaramasına sevindim teşekkürler kolay gelsin :)

    YanıtlaSil