4 Ekim 2013 Cuma

Düğün Hazırlığı

Selam herkeze bende bir çok şeyini evde kendi yapan gelinlerdenim bu sebepten sizlere fikir vermesi için küçük detayları ve yapımlarını sizlerle paylaşmak istedim.Kınadan başlayalım isterseniz.Malum son iki senir falan bu avuç içinde gül şeklinde olan mumlar moda evet elinize alıp baktığınız da çok şok görünüyor hatta bir çok arkaşımda bu mumlardan kullandı ama resimlerde hiç belli olmuyordu ne mum nede o güzelim güller :) Bende şu bildiğimiz bakkal mumları varya onların küçükleri var ince olanları demiyorum kalın olanlar daha çok hoşuma gidiyorudu ama çok dümdüzdü biraz süsleyelim dedik ve bakın sonuçta ne çıktı ortaya :)
Uygun maliyetli ve yapımıda çok kolay eminönün den aldığım malzemelrden kalan parçalarla yaptım.Hem uygun fiyatlı olduğu için oldukça fazla yapmıştım bu sebepten mum sorunu hiç olmadı hem herkez almış oldu hemde herkezin elinde aynıydı " aaa ona çiçekli süslü verdin bana düz verdin " gibi sıkıntılar da olmamış oluyor . Bakın nasıl yaptım ; iki tane tülü kare kesip üst üste koyun ama köşeleri birbirine zıt olsun aynı sekilde koymayın yani biri düzken üstünde ki biraz yan durucak.Mumu ortasına koyup tutun alt kısmınada kurdele bağlayın benim elimde güller vardı onlarıda alt kısmna sarıdım. Yine kalan tüllerim vardı bunlarlara arkadaşlarıma bileklik yaptım bütün kızların koluna taktık :)
Şimdilerde bunları çatalla yapıyorlar aslında, mutlaka görmüşsünüzdür ki çok daha kolay bir yöntem . tülünüzü üç parmak kadar kalınlıkta çatala sarın ve ortadan kurdele ile bağlayıp uçlarından kesin çok tatlı birşey ortaya çıkıcaktır ve etrafını bilediğiniz gibi süsleyin sonra da bütün nedimelerinize dağitin sizden hatıra saklasınlar :)
Gelelim deflere :)

Ben defleri eminönünden almıştım tanesi 3-4 tl kadardı tam emin değilim.İlk totograftaki gibi dış kısmını güpürle süslerim arka tarafınada kurdeleler bagladım ki bunlar gerçekten çok hoş görünüyor kızlar ellerınde tuttuğunda daha çok gösteriyor kendini.Bu resimde yok ama bazılarına resim de koymuştum.Sultanahmette ramazan da çok vardır mutlaka bilirsiniz sultan ve padişah kostümü giyerek resim çektiririz :) tabiki bizimde vardı ondan :) resimleri renkli basıp defin orta kısmına yapıştırmıştım dilerseniz sizde yapabirirsiniz görüntü olarak çok güzel görünüyor fakat resimin yırtılma olasılığı çok olduğu için ben hepsine yapmamıştım.

Daha bitmedi sırada gelin hamamımız var :)Sizi bilmem ama ben gelin hamamı yaptım gerçekten çok eğlenceliydi.Orda da arkadaşlarıma hediyeler verdim kuruyemiş keselerini bilirsiniz benim artmıştı biraz onların içine kına koydum ek olarakta gül şeklinde sabunlar aldım içine koydum kesnin dış kısmına da etiket zımbaladım üzerinde " tuğbanın kına gecesi " yazıyordu hatta onada inci yapıştırdım. Bakın bakalım beyenicekmisiniz.


Gelelim nişana :)
Nişanda tepsi yerine yastık kullanmıştım ama tabikide onu ben yapmadım :) ama makasımı süsledim inanın bir makasa 20 tl istediklerini bile gördüm halbuki hiçbirşey yoktu dedim ben bunu yaparım kurdele ile makasın etrafını sardım ucunuda bağladım bukadar bakın bakalım :)
Düğün içinde var hazırlıklar bukadar şeyden sonra o olmazmı :) Nikah şekerimi yaptım mesela eminönü bu tarz hazırlıklar için gerçekten bir cennet istediğiniz her model ve tarzıda bulabiliyorsunuz isterseniz hazırlarıda var ama ben kendim yapmak istedim.Ek olarak iğnelik yaptım anneciğimin vitrinin de ki kadeh saolsun.İçine silikon doldurdum üstünüde tül ile kapladım etrafınıda istedğiniz gibi süsleyebilirsiniz.

Benim hazırlıklarım bukadardı :) gerçekten kendinizin hazırlaması maddiyattan ziyade çok hoş bir anı olarak kalıyor bu anlamdan tavsiye ederim ben bunları yaparken aynı zamanda çalışıyordum da umarım sizlere güzel fikirler vermişimdir şimdilik görüşmekhoşcakalıııııınnnn mutlu kalıınnnnn ....

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder